Zašto neke dobre kampanje dožive neuspeh?

Radni dan svakog marketing profesionalca sastoji se iz dva dela: obavljanje planiranih poslovnih aktivnosti i pregled relevantnog sadržaja o trendovima iz struke. Samo tokom jednog meseca utroše se sati na glednje reklama sa YouTube-a, “špiuniranje” konkurentnog sadržaja na društvenim mrežama, članke o svetskim trendovima.

Retko ko ima poriv da smisli nešto novo, što u svetu nije viđeno, kao što to ima osoba koja je deo nekog marketing tima. Ulaskom u marketing svet organizam pretrpi određene promene, koje istreniraju hormon sreće da se luči samo ako se osmisli neki potpuno novi koncept, koji će kampanju učiniti genijalnom. To je izuzetno teško, budući da su velike globalne kompanije odavno postavile standarde kada je reč o kreativnosti u kampanjama i naravno kada je reč o planiranim budžetima.

Tražeći u sebi super genijalna rešenja za kampanju, zadojeni raznim studijama slučaja i motivacionim govorima sa konferencija, marketari u jednom trenutku počinju da zaboravljaju da svaka kampanja im cilj, već počinju zamišljeno takmičenje sa drugim marketinškim profesionalcima iz drugih kompanija ili agencija. Odjednom postaje važno stići prvi na cilj i ostaviti kolege iz konkurentskih marketing timova u jednom kreativnom zapećku. Važno je prvi lansirati nešto neviđeno i genijalno, jer to znači da ste veći marketinški stručnjak. Da li je to baš tako?

Otrežnjene naiđe veoma brzo odnosno onog momenta kada se izmere efekti kampanje. Često dobre kampanje dožive neuspeh. Zašto je to tako? Zato što se tokom kreiranja kampanje izgubi iz vida profil krajnjeg korisnika. Ne postavi se osnovno pitanje – da li će prosečan korisnik razumeti jezik odnosno poruku kampanje? Ukoliko se koristi neka nova tehnologija ne razmišlja se da li je ona poznata korisniku I da li on uopšte ima potrebu da je koristi? Dobre kampnje često dožive neuspeh zato što njihovu suštinu razume samo uzak krug ljudi – ljudi iz struke. Pa samim tim, kada se kaže “dobre kampanje” misli se na kampanje za koje struka prepoznaje da su korak napred, ali ne i korisnik.

Ljudi iz struke nisu korisnici. Ako to pak i jesu, nisu jedini niti prosečni. Zbog toga u svakoj fazi kreiranja kampanje pred očima treba da bude slika prosečnog korisnika, kako bi se izbeglo puko bacanje resursa na zadovoljenje ega marketara.

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *