Zabluda o Y generaciji : nove tehnologije i zapošljavanje

U poslednje vreme se u poslovnim krugovima sve više šuška o „milenijalcima“, mladićima i devojkama rođenim u periodu od 1980. do 1995. godine, poznatim još i kao Y generacija. 

Y generacija je onlajn generacija, koja od najranijeg detinjstva zna šta je kompjuter i ne može da zamisli život bez interneta. Svaki njen predstavnik zna prečice na tastaturi, aktivno koristi društvene mreže, ima svoj onlajn identitet i može sve da obavi od kuće.

Nova generacija odrasla okrenuta ka informatičkom društvu, milenijalci, trenutno je najveći potancijal na tržištu rada. Pored digitalne pismenosti, koja predstavlja značajnu kompetenciju, adut za njihovo zapošljavanje ili napredovanje je činjenica da neminovno dolazi do smene generacija. Naime, najbrojnija generacija bejbibumera iz pedesetih godina se polako povlači u penziju i ostavlja prostor za nove poslovne mogućnosti.

Međutim, o predstavnicima Y generacije vlada stereotip da su lenji i neangažovani. Uvreženo je mišljenje da milenijalci provode vreme koristeći tehnologije za ćaskanje i igrice, a da o poslu ne razmišljaju previše. To što 97% njih ima kompjuter ili 15% njih je na internetu 24 sata dnevno i 7 dana nedeljno ne znači da čekaju posao na gotovo ili da ne žele da rade. Zapravo poenta je da su angažovani na potpuno drugačiji način!

I sama sam predstavnik Y generacije i svom prvom kompjuteru dugujem jedno veliko HVALA. Zašto hvala? Zato što me je “naučio” da ne budem čekač posla, da su svi ljudi dostupni na jedan klik i ukazao mi je na pravi put – proaktivnost.Biti proaktivan znači preuzeti svesnu kontrolu nad svojim životom, postavljati ciljeve i raditi na njihovom ostvarenju.

Kada mi ga je uneo u sobu, tata je imao ideju da će mi pomoći u studijama, i nije slutio da će mi obezbediti da već na prvoj godini novinarstva postanem dopisnik jedne dnevne novine. Pogotovo mu nije padalo na pamet da ću angažman dobiti samoinicijativnim slanjem jednog elektornskog pisma, a da se pritom u realnom životu neću sresti sa tadašnjom urednicom kulturne rubrike.Veliki broj svojih kontakata ostvarila sam upravo tako. Pronašla sam na internetu adresu i poslala mejl. Milenijalcima je to potpuno prirodna stvar!

Zato oni pored specijalizovanih sajtova za zapošljavanje, najčešće posao traže preko mreže ličnih kontakata ili društvenih mreža. Upravo su milenijalci idejni tvorci viralnog CV-a, odnosno biografije koja sama po sebi komunicira, izaziva oduševljenje i motiviše ljude da je masovno dele po društvenim mrežama.

Velike svetske kompanije, koje su na vreme shvatile specifičnosti predstavnika Y generacije, ulažu sredstva za prilagođavanje poslovnog okruženja njihovim potrebama. Milenijalci insistiraju na kreativnom radu i ne zanima ih veštački utemeljena disciplina. Mark Cukerberg, osnivač i vlasnik Fejsbuka, je na primer pripadnik generacije Y. Takođe, kompanije sve više uviđaju koliko računari imaju značaj za novu Gen Z generaciju, a to se preslikalo i na naše tržište. Primer za to je kampanja #MojPrviRacunar koju realizuju Intel i Gigatron , jer shvataju da novi klinci koji dolaze odrastaju u periodu kada su nove tehnologije i obrazovanje nerazdvojive stvari.

Y generacija je odrasla uz stalne tehnološke inovacije i oni su navikli na promene.  Sa prvim kompjuterom zaplovili su u svet prečica, što ih nužno ne čini manje spobnim. Naprotiv, budi im kreativnost,  preduzetničke ideje a istovremeno ih oslobađa od poimanja radnog mesta ( jedan posao do kraja radnog veka) iz ugla naših roditelja.

***Ovaj tekst je urađen u saradnji sa kompanijom Intel. #MojPrviRacunar

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *