Šta je to Viralni CV?

6

Kako beleži Nacionalna služba za zapošljavanje u Srbiji se trenutno 792.888 osoba nada poslu odnosno svaki treći radno sposobni građanin. Svakog meseca opada broj radnih mesta, pa se na jedan oglas neretko prijavi više od hiljadu kompetentnih ljudi. Pod ovakvim okolnostima na tržištu rada, veliku šansu da se istaknu i ostave konkurenciju u zapećku imaju samo pojedinci koji su napravili svoj viralni CV.

Reč viralni potiče od virusa, odnosno načina na koji se ova bolest munjevito širi. Tako je viralni CV zapravo format koji sam po sebi komunicira, izaziva oduševljenje i motiviše ljude da ga masovno dele po društvenim mrežama. Osnovna karakteristika je da izlazi iz šablona  i može biti u obliku zanimljivih video klipova, slika, poruka, bilborda ili fleš igara.

Shvativši  da su online mediji kanal preko kojih zanimljiv sadržaj postaje „virus“ koji se brzo širi, studentkinja treće godine Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu Olga Šebez napravila je viralni CV i konkurisala za posao. Ona se opredelila da se predstavi  putem zanimljivog video klipa, zahvaljujući kojem je ubrzo i dobila željeni poslovni angažman kao praktikant u online marketing agenciji iSTUDIO . O efektima njene video biografije svedoči i skoro 120.000 pregleda na Youtube kanalu.

Da je nezaposlenost  globalni problem potvrđuje i nedavni slučaj Adama Pacittija iz Velike Britanije, koji se nakon diplomiranja upustio u avanturu zvanu potraga za poslom.  Adam je aplicirao na čak 250 otvorenih radnih mesta, a išao je samo na dva razgovora. Kako je poslodavcima bio potpuno neprimetan, odlučio se za originalnije predstavljanje. U cilju privlačenja pažnje zakupio je billboard u Kemdenu u Londonu uz tekst: Potrošio sam posljednjih 500 funti na ovaj billboard, molim vas, dajte mi posao. Fotografije sa njegovim oglasom su ubrzo preplavile društvene medije i iza njega je uspešna lična kampanja koja mu je donela posao.

Prednost koju ima viralni CV u odnosu na klasičnu formu je činjenica da on ne podrazumeva da postoji otvoreno radno mesto. Ovaj format se zasniva na proaktivnosti i kreativnoj ideji koja je lako prenosiva digitalnim putem.

Da bi viralni CV bio uspešan, neophodno je da :

  1. Ideja o ličnom predstavljanju bude originalna
  2. Izaziva emocionalnu reakciju
  3. Poziva na akciju
  4. Sadržaj bude zanimljiv kako bi ljudi imali želju da ga podele sa prijateljima
  5. Viralno predstavljanje bude lako deljivo – jednim klikom na share

Cilj autora viralne biografije je da sebe učini vidljivijim u Internet zajednici i da na taj način  obezbedi prednost u odnosu na druge kandidate. O značaju što boljeg i efektnijeg predstavljanje na Internetu govore i brojna istraživanja koja potvrđuju da poslodavci pre konačnog izbora prijavljenih kandidata sve češće pretražuju njegovo ime i aktivnosti, pa tako, prema podacima istraživanja koje je sproveo Careerbuilder čak 65 odsto poslodavaca kandidate za posao redovno proverava i na Facebooku.

Primedbe koje ističu nezaposleni u Srbiji se najčešće odnose na odsustvo odgovora od poslodavca prilikom konkurisanja za posao ili na besmislene odgovore koji uslede obično od HR menadžera. Takođe, među nezaposlenima ne jenjava utisak da se posao jedino dobija preko veze.  To hronično stanje u društvu vidi se i kada se uradi analiza domaćih serija i filmova snimljenih i po deceniju unazad.

Viralni CV upravo daje mogućnost da oči potencijalnih poslodavaca budu uprte u osobu koja traži posao i daje šansu ličnim kompetencijama da budu jedina veza. Podrazumeva se da je viralni koncept konkurisanja za posao obesmišljen ako iza kandidata koji je na ovaj način izazvao pažnju ne stoji i stručnost.

 

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

6 Responses

  1. Srba

    Lep tekst.

    Verujem da će mnogim mladima biti koristan u početnim koracima u traženju posla i boljem pozicioniranju sebe u odnosu na druge kandidate u prvim fazama…

  2. una

    Hvala puno Srbo. Drago mi je da ti se sviđa tekst. Volela bih da vidim kod nas neki bilbord ili neku drugačiju kampanju kao pokušaj da se privuče pažnja kod poslodavaca.

  3. Sveti Petar

    U Srbiji danas vise od 99% ljudi dobije posao preko veze. Ne zamlacujte ljude: viralni CV, preporuke i ostale zapadnjacke fore.

  4. Deki

    Citao sam jos ranije za ideju sa bilbordom. I dok zadnjih godinu dana uzaludno posecujem zavod za zaposljavanje, raznorazne sajtove sa oglasima i pokoju firmu, ostavicu par utisaka iz prve ruke.

    - Viralni CV, infografik, lepa prezentacija su ukratko: beskorisni. Jedina relevantna stavka koja vredi je radno iskustvo.
    Uflekan papir sa imenima tri prethodne firme vredi vise nego 50k share-ovanih CV-a, clanaka itd. (sa izuzetkom ukoliko se ne bavite internet marketingom ili SEO-om).

    - Odsustvo odgovora koje ste pomenuli u tekstu je ogledalo kulture firmi. Vecina ni nema zelju da zaposli ijednog novog radnika i sajmove i sajtove za zaposljavanje tretira kao besplatne oglasne prostore. (primer. Cofa media na infostudu, drze 2 god. identican oglas a ne odgovaraju na mailove)

    Razlog zasto ovo tvrdim je moja ‘struka’. Pokusavao sam da se zaposlim bez radnog iskustva u trenutno prilicnom trazenim poslovima web/soft. developera. Sa diplomom, ali bez uspeha…

    Moj trenutni savet je ILI ici preko preporuke kolega ILI uraditi predobar portfolio koji poslodavci ne mogu ignorisati.

    Sve ostale price jednostavno su prazne, iskucane da popune kolumne jos ispraznijih medija.

    Puno pozdrava svima koji se trude da unaprede sebe kroz ucenje, jedini siguran nacin da podignemo vrednost nas samih.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *