#NoveTehnologije – Deda Bor : Zašto ne moraš da znaš broj ovaca u Austriji?

3

Kada se kaže kultura poslovanja prvo se pomisli na korporacije i usvajanje profesionalnih standarda koji će im unaprediti poslovanje. Ipak, to je mnogo širi pojam koji se, između ostalog, tiče svakog zaposlenog pojedinca i svake organizacije. Samim tim sve obrazovne institucije podležu zakonitostima kulture poslovanja.

Praktično to znači da predškolske ustanove, škole, univerziteti i druge organizacije koje se bave obrazovanjem treba da postanu inovativnije, da osavremene proces učenja i na što bolji način iskoriste mogućnosti koje nove tehnologije pružaju. Da postoji svest o važnosti primene kulture poslovanja u obrazovne institucije govori činjenica da je British Council 26. i 27. februara 2016. godine u Beogradu po treći put organizovao konferenciju “ Nove tehnologije u obrazovanju“.

12781984_935407293241864_938243272_nO trenutnom stanju u prosveti i kulturi poslovanja razgovarala sam sa Vladimirom Stankovićem, dugogodišnjim direktorom škole, koji je Internet zajednici poznat kao @DedaBor. Da je pravi sagovornik na ovu temu, shvatila sam kada sam na njegovom predavanju „Online direktor“ saznala da je za vreme njegovog mandata škola proglašena za najboljeg poslodavca.

    *** Koliko nastava mora da se promeni u odnosu na program kada sam ja išla u školu i kakvu će nastavu sutra imati moje dete?

 I ti i ja smo se se sigurno svađali sa nekim nastavnicima koji su nas terali da pamtimo koliko ima ovaca na primer u Austriji, a to su podaci koja današnja deca imaju na jedan klik. Potpuno treba izbaciti nepotrebne informacije iz nastave i mislim da će  tvoje dete i neke mlađe generacije imati sve dostupno na satovima i na ekranima mobilnih telefona. Potpuno drugačiji pristup nastave je neophodan upravo njima, jer oni su ti koji sada kreiraju svoje medije i svoje sadržaje. Recimo, mi imamo Balkan Tube  gde petoro mladih ljudi ima preko milion pratilaca.

 Mladima nije potreban nastavnik koji deset minuta upisuje čas u dnevnik, pa tek onda da im se obrati zato što oni za 10 minuta pogledaju 10 video klipova i pronađu odgovore na pitanja „Kako da..“.

*** Kolika je odgovornost pojedinca u praćenju trendova i primeni novih tehnologija?

Mi već imamo ljude entuzijaste koji prilagođavaju nastavne jedinice novim tehnologijama. Na drugoj strani postoje kolege koje odbijaju da koriste e-mail. Moramo da se prilagođavamo novim tehnologijama. Mi koji se prilagođavamo novim tehnologijama imamo mnogo bolje rezultate sa ovim generacijama učenika koji mnogo više koriste takvu tehnologiju, a nastavnici koji odbijaju nove tehnologije imaju više problema da na samom času usmere decu i da ih motivišu da budu koncentrisani na nastavu.

Vladimir Stanković je nedvosmisleno potvrdio da pojedinac ( prosvetni radnik) ima značajnu ulogu u uvođenju standarda u obrazovne institucije tako što će početi prvo sebe da menja. Vladimir i veliki broj njegovih kolega su odavno uhvatili talas novih tehnologija, pa tako imamo jednu seosku učiteljicu nadomak Požarevca koja se čak pre deset godina školovala za E-Leraning. Nadam se da će ova korisna i važna konferencije uticasti i na pomenute Vladine kolege koji otvaranje e-mail naloga doživljavaju kao izazov.

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

3 Responses

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *