Korporativni pokloni: Poklonom možete i uvrediti!

4

Korporativni pokloni opisuju stil firme i govore o poštovanju koje se ukazuje osobi koja se daruje. Kod izbora poklona pre svega je važno uzeti u obzir okolnosti kao i profil osobe kojoj je poklon namenjen.

 

 

Elegancije je poželjna kada je reč o korporativnim poklonima, pa tako penkala ili kvalitetne olovke, knjiga ili CD sa klasičnom muzikom uvek dolaze u obzir. Mada prema Bontonu, knjige se poklanjaju osobama sa kojima imamo posebnu vezu.

Morate poznavati osobu koju darujete ili u suprotnom vrlo lako možete doći u problem.

Prilikom odabira poklona, treba voditi računa da se ne odabere nešto neadekvatno vezano za neki nedostatak osobe kojoj je poklon namenjen. Čoveku koji pati od šećerne bolesti sigurno nećete poklanjati slatkiše!

Ma koliko ovo zvuči prozaično, ali veliki broj kompanija ne razmišlja šta poklanja. U situaciji kada se ne poznaje osoba kojoj se daruje poklon ili prilikom masovnih događaja kao što je TweetUp, najbolje je pokloniti univerzalni poklon kao što je rokovnik, lepa olovka, usb ili nešto slično što sigurno nikoga neće uvrediti.

 

Univerzalno pravilo je da se ne poklanjaju preskupi pokloni jer to može dovesti u neprijatnu situaciju tu osobu, pa će se osećati obaveznom da uzvrati istom merom. Takođe, ni jeftine sitnice nisu poželjne jer se stiče utisak da vam je osoba kojoj šaljete poklon – nebitna.

Kod izbora poslovnih poklona  veoma je važno da budu kvalitetni, što ne mora da ima veze sa cenom.  Ne treba zaboraviti da poslovni pokloni predstavljaju firmu. Takođe, treba voditi računa da se pravi razlika između poslovnog i privatnog poklona, jer suviše ličan poslovni poklon isto može dovesti u neprijatnu situaciju.

Loše odabran poklon svakako nema svrhu jer najčešće bude bačen ili prosleđen osobi kojoj više priliči. Medio.rs se pitao koja je sudbina loših poklona.

Veliki broj domaćih kompanija je kao kanal promocije prepoznao Internet – tako što šalje poklone Tviterašima očekujući da oni iste fotografišu i podele na toj društvenoj mreži. Ono što su neki smetnuli s uma je da ti pokloni moraju biti personalizovani i vešto odabrani za svakog pojedinca. Ne potcenjujte Tviteraše i ne pokušavajte da ih potkupljujete neadekvatnim poklonima i tričarijama!

Moj omiljeni primer je kako je Banini odreagovao brzo i originalno na ovaj tvit.

 

 

Ne poklanjajte napamet, možete povrediti nesvesno nekoga. Ukoliko niste sigurni da li je neki poklon adekvatan, sa univerzalnim poklonima kao što je rokovnik ne možete pogrešiti i ako ništa drugo nećete nikoga povrediti.

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

4 Responses

  1. Piskaralo

    Dobar tekst Una, verujem i koristan u korporativnim krugovima. Po meni, gledano iz novinarskog iskustva, poklon treba da bude sitnica, znak pažnje, ne preskup, po mogućstvu presonalizovan i da ne dovodi u neprijatnu situaciju.
    PO novinarskom kodeksu, mi ne bi ni smeli da primamo poklone veće vrednosti, ni one koji mogu da utiču na našu objektivnost.
    Potpuno si u pravu da je u vreme društvenih mreža potrebno osluškivati i brzo reagovati, ovaj primer sa Baninijem je super. Meni se desilo pre nekoliko meseci da sam pogodjena porukom koju je nosila Avonova kampanja napisala tekst: http://piskaralo.com/2012/10/zelim-svet-uz-tebe-poruka-koja-vredi/. Oni su mi @odgovorili@ poslavši mi poklon paketić, koji je mene oduševio i ganuo. Da je situacija išla obrnuto, to ne bi bilo „to“ ako me razumeš.

  2. una

    Draga Angelina, hvala puno. Znači mi tvoje mišljenje. U potpunosti se slažem sa tobom – znak pažnje je veoma važan. A o poklonima u novinarstvu sam pisala kroz intervju sa našom koleginicom Tamarom – http://kulturaposlovanja.rs/poklon-ili-mito/ koji opet potvrđuje ovo što si ti iznela. Uvek glasam za originalnost – a ona nije nužno povezana sa novcem.

  3. Peđa

    Nisu sve kompanije iste, ali znak pažnje jeste bitan. Iako dobijete poklon, npr kalendar iz 2010, a tekuća godina nije ta, bitno je da se neko setio da vam da poklon. :) Sledeće godine, ko zna, možda vas i dati poklon obraduje. :D

  4. una

    Dragi Peđa, kompanija nije pojedinac. Mora ipak da razmišlja šta i kako poklanja. Mada, cenim tvoj optimističan pogled na svet:)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *