Koliko je fizički izgled važan za posao?

Ma koliko poznata, poslovica „ Ne sudi o knjizi po koricama“ nije preterano primenljiva u poslovnom svetu.  Bilo da je reč o razgovoru za posao ili važnom poslovnom sastanku, prvi utisak o nama u poslovnom okruženju se donosi na osnovu toga kako izgledamo.

Skoro svi inostrani eksperti iz oblasti ljudskih resursa izgovaraju rečenicu koja glasi: Da, fizički izgled je veoma bitan. Svoj stav argumentuju činjenicom da uprkos tome što je izgled manje važan naspram nečijih kompetencija, to je ono što ljudi konstatuju.

„Izgled je veoma moćan zato što je prvi filter“ – kaže Silvija En Hevlett, ekonomista i prvi predsednik Centra za inovacije talenata (CTI) u Njujorku .

Njen stav se poklapa sa rezultatima istraživanja iz 2011. godine, koje je sproveo Harvard i Massachusetts General Hospital , da ljudi procenjuju kompetenciju i pouzdanost u četvrtini sekunde ( 250 milisekundi ) i stav se zasniva isključivo na tome kako neko izgleda.

Domaću HR stručnjaci se ne slažu u potpunosti sa inostranim kolegama i imaju jedinstven stav kada je u pitanju fizički izgled u poslovnom svetu. Kažu da nije presudan, jer bi to bila diskriminacija. Međutim, navode da bi mogao da odmogne osobi koja ne zadovolji osnovne uslove poslovne kulture. Na primer, neprimerena garderoba na razgovoru za posao pre može da ostavi loš utisak, nego što dobar fizički izgled može da pomogne ako su kvalifikacije loše.

Mr Marko Burazor, poslovni konsultant i autor knjiga o neverbalnoj komunikaciji, ističe da se u poslovanju prvo primeti kakvu energiju neko zrači, da li je pozitivan i srdačan ili je namrgođen i negativan (neraspoložen). Takođe je stava da se primećuje da li je osoba pre svega uredna (da nije sa masnom i prljavom kosom) i ispeglana, i da je jednostavno na njoj sve skladno.

„Kad se upoznajemo sa nekim prvi put, utisak se stvara u samo nekoliko sekundi i taj utisak najčešće utiče na predstavu o toj osobi. Prvi utisak se vrlo teško menja, posebno u slučajevima kad je ostavljen negativan utisak i crv sumnje stalno stoji negde čak i kad se dešavaju pozitivne stvari.“ – tvrdi Burazor

Veoma je važno da se izraz „izgled u poslu“ ne stavlja u kontekst lepote, jer to bi svakako bilo pogrešno i diskriminišuće rezonovanje. Lepota je u oku posmatrača i o tome ne treba raspravljati, ali treba raspravljati o higijeni, urednosti i nečijem odnosu prema ličnom duhovnom i fizičkom zdravlju. Uzimajući te kriterijume u obzir, pogodniji je izraz „vodi/ne vodi računa o sebi“.

Fizički izgled je nasleđena osobina i ne zavisi od pojedinca, ali nemarnost prema svom telu i duhu je stečena osobina. Ta nemarnost je, kako navodi i mr Marko Burazor, prvo što nakon nečije energije primetimo.

Upravo ta energija koja se reflektuje na licu je rezultat balansa zdravog duha i zdravog tela. Ako uspemo da napravimo ravnotežu zdravlja duha i tela reflektovaćemo dobru energiju, i u poslovnom svetu ćemo ostavljati povoljan utisak. Uz energiju važno je i voditi računa o sebi odnosno da se urednost ne dovodi u pitanje. Kvalifikacije, pozitivna energije i urednost zajedno daju najbolji rezultat u poslovnom svetu.

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *