Ko ima komunikacione krugove, taj ima i poslovne prilike!

Kada je Arhimed uzviknuo „Ne dirajte moje krugove“ mislio je na one koje je iscrtao u pesku rešavajući matematički problem. Danas, u ovo moderno doba, ti krugovi imaju drugačije, prenesno značenje. Više nisu u funkciji geometrijskog zadatka, već su sastavni deo međuljudskih odnosa.

Na koji način? Reč je o komunikacionim krugovima odnosno ciklusu interakcija koje smo ostvarili sa nekim osobama u određenom životnom periodu. Na primer, osobe sa kojima smo se družili u srednjoj školi deo su jednog komunikacionog kruga. Deca sa kojom smo igrali folklor deo su drugog kruga. Družina sa letnjeg kampa je pak deo trećeg. Isto interesovanje okuplja ljude u jedan krug.

Obrazujući sebe i prateći svoja interesovanja, mi smo kroz život sretali različite ljude i sa njima uspeli da razvijemo neke relacije, a one su svojevrstan kapital. Što smo više interesovanja imali, više smo komunikacionih krugova stvorili. Tu nije reč o interesnom povezivanju, već o deljenju istih vrednosti, ideja i spremnosti da budemo jedni drugima podrška.

Kada sam u srednjoškolskim danima volontirala u lokalnom Crvenom Krstu, nisam ni slutila da će mi tadašnji kontakt sa direktorkom petnaest godina kasnije pomoći u poslu. Prvi samostalni projekat koji sam kao novajlija dobila u jednoj PR agenciji, a koji je ujedno predstavljao test mojih sposobnosti, bio je baš u organizaciji Crvenog Krsta. Jednim pozivom sam za tili čas uspela da izvršim sve zadatke, jer sam imala svoj komunikacioni krug, imala sam kontakte iz doba volontiranja.

Ti komunikacioni krugovi, to životno umrežavanje u jednom trenutku se lako može pretvoriti u poslovno umrežavanje (engl. business networking). Poslovno umrežavanje je neretko karika koja nedostaje da bi pronašli posao, upoznali poslovnog partnera ili dobili vetar u leđa. Danas kvalitet sam po sebi nije dovoljan, ako nema međuljudskog povezivanja. Za uspeh u poslovnom životu nije važno samo šta znamo, već i ko je oko nas.

Čak 85% radnih mesta popunjeno je kroz umrežavanje odnosno networking, pokazuju najnovija istraživanja.

Sjajno mesta za stvaranje novih komunikacionih krugova su konferencije. Pored toga što nam služe za prikupljanje pokretačke energije, koju predavači nesebično dele, konferencije su mesto značajnih susreta. Mnogi donosioci odluka, važni za našu buduću karijeru, budu prisutni upravo na ovakvim okupljanjima.

U doba uberizacije, kada tehnologija menja tradicionalne navike, i umrežavanje na konferencijama doživljava digitalnu transformaciju. Naime, dostupne su aplikacije koje nam pomažu da se jednim klikom povežemo sa svim ljudima iz našeg okruženja. Primer za to je nedavno lansirana Ciao Chat aplikacija, koja omogućava biznis umrežavanje na osnovu toga što su ljudi fizički u našoj neposrednoj blizini, naravno pod uslovom da i oni imaju biznis profil na ovoj aplikaciji.

Što više ljudi uhvatite u svoju „mrežu“, što više komunikacionih krugova napravite to ćete imati više šansi da dođete do poslovne prilike. Više nije dovoljno biti samo odličan učenik, na ceni je emocionalna inteligencija i snalažljivost. Zato ona Arhimedova izreka “Ne dirajte moje krugove” ima snažno preneseno značenje i u ovo moderno doba može da znači i “Ne dirajte moje komunikacione krugove”.

Ovaj tekst je urađen u saradnji sa sjajnom ekipom koja stoji iza nove aplikacije za povezivanje i upoznavanje “ CiaoAPP”.

 

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *