Kako se šalju saopštenja za javnost Online medijima?

4

Pre nego što pošaljete saopštenje za javnost kroz jedan e-mail stavljajući u Bcc sve kontakte koje imate, razmislite da li se mogu izjednačiti članak iz štampanih medija i članak sa portala? Članak iz dnevnih listova i članak sa portala su strukturalno različite novinarske forme.

Kako se od najčitanijih portala očekuje da objavljuju vesti iz minuta u minut, zbog cajtnota veliki broj vesti ne obradi novinar već se dobijeno saopštenje za javnost objavi po principu copy/paste. Zbog toga, na Web-u se razlikuje tri vrste članka:

1. Klon – članak koji je napisan za štampu i takav objavljen i na portalu ( bez linkova, video materijala, foto galerija)

2. Polumultimedijalni – članak napisan za štampu sa više fotografija u odnosu na štampano izdanje

3. Multimedijalni – članak koji sadrži tekst, linkove, video materijal i fotografije

Članak koji predstavlja klon ili polumultimedijalni članak ne treba da se nalazi na Web-u. Samo potpuno opremljen članak tzv. multimedijalni ( tekst, video, link, fotografija) je jedini po formi ispravan i može se naći na nekom portalu. Pozadina teksta ( tzv. background) u štampi je najčešće prikazan u izdvojenom box-u  (antrfile), dok tu ulogu na Web-u preuzima link.

Zbog razlike u strukturi štampanih i Web članaka, saopštenja za javnost se moraju posebno slati „Offline“ i “ Online“ medijima. Saopštenje namenjeno za štampu da bi bilo poslato portalima neophodno je opremiti linkovima, fotografijama a poželjno je i video materijalom. Ono što još treba imati na umu je urednička politika svakog portala kojem se šalje saopštenje. Ukoliko je reč o senzacionalističkom portalu treba nastojati da se saopštenje piše takvim stilom ili ukoliko je pak reč o portalu koji se bavi modom saopštenje treba pisati u tom maniru.

Pored opremljenosti saopštenja za javnost, veoma je važno šta sadrži Subject tog e-maila. Najčešća greška je: Saopštenje za javnost _ NazivFirme

Novinari i urednici dobijaju na stotine e-mailova i kako bi baš na vaše saopštenje obratili pažnju treba ih privući naslovom. Takođe u telu mail-a treba da se napiše kratka informacija o sadržaju koji se šalje u prilogu.

Ukoliko je saopštenje namenjeno i blogerima, njima se već morate obraćati pojedinačno i više lično. Sa blogerima treba da se gaji poseban i prijateljski odnos. E-mail koji se šalje blogeru treba samo njemu da bude upućen, jer njemu nije posao da se bavi tuđim saopštenjima i da to još radi na dobrovoljnoj bazi. On za to ne prima platu ( ukoliko nije reč o plaćenom postu). Zbog toga je u redu direktno mu se obratiti, ukazati mu poštovanje i zamoliti da objavi tekst. Takođe, treba ga se setiti i kada su promocije/proslave a ne samo kada vam treba.

Slanje saopštenja za javnost nije pet minuta posla tako što se uđe u e-mail i klikne dugme send. Ne treba slati stihijski, već dobro razmisliti kakve informacije i sadržaj kome treba ponuditi.

 

 

 

 

 

 

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

4 Responses

  1. Angelina

    Odličan tekst.
    Uz malu napomenu, podjednako ličan i ljudski odnos treba da imate i sa novinarima, naročito ako je saradnja duža, znate se lično, ili prati sektor iz kojeg je Vaša kompanija.
    Iskreno prezirem vonabi piarove koji salju random saopstenja, bez imalo truda da neka možda vredna informacija u tom saopštenju postane TEMA. Koji te zovu dva puta da pitaju da li ćeš doći, na dogadjaju ti se ni ne obrate, niti znaš ko su, niti kako izgledaju, idu okolo, mlataraju rukama i izgledaju VAŽNO, a onda te zovu opet telefonom da pitaju: Kada će izaći?
    Juče sam morala jednu gospodjicu koja me je zvala tim povodom da zamolim da me ne zove. I da ako procenim da tema zaslužuje da bude u medijima, tekst ću napisati, urednica će proceniti da li će i kada izaći i mogu da budem toliko fina da joj javim kada izađe.
    Dakle, nemojte se ponašati kao botovi prema botovima.

  2. Una Zabunov

    Hvala draga Angelina. Slažem se u potpunosti. Bila sam i sa jedne ( novinarske) i sa druge ( Agencija, kompanija) strane. Tačno znam o čemu pričaš. Hvala ti na komentaru, odlična je dopuna tekstu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *