Ideji nije mesto u glavi – oživi je!

Da li znate šta razlikuje ovu priču od mnogih motivacionih tekstova o uspehu, kojim nas bombarduju sa svih strana?

Razlikuje ga lično iskustvo.

Pokušajte sada da se prisetite onih nesretnih devedesetih i plate od 10 maraka. To je bila plata i jednog vojnog pilota, a mog oca. Junački posao, mislite, ali eto tada je vredeo kilogram krompira i još po nešto za kuću. Zvuči prilično deprimirajuće, zar ne?

Koliko god da sam bila skromno dete, plata je prednjačila u skromnosti.

Trebalo je obezbediti sredstva za pristojan život, ali kako?

Tata je pored talenta za vazduhoplovstvo imao i talenat za slikanje.

Slikanje je zvučalo kao dobra ideja, ali nije bilo novca za profesionalne boje a i po njih bi se moralo ići za Beograd, što je predstavljalo dodatni trošak.

Ostala je ideja da čuči u glavi. Ionako ko bi kupovao slike u to krizno doba, pomislio je.

I vi se, pretpostavljam, slažete da mu se slike ne bi prodavale u vreme krize sve i da ima profesionalne boje?

Potpuno je logično da je u vreme inflacije slika kao potreba poslednja na listi prioriteta. Dakle, slikanje kao spas iz krize – loša ideja.

A onda mu je sinula ideja dok je jedan dan gledao mamu dok se šminka!

Pa eto boja!

Zašto ne bi pokušao da slika sa njenom šminkom?

Još jedna loša ideja, mislite?

Pomislio je i on.

Međutim, ipak je pokušao da je sprovede u delo i počeo je da slika sa njenom šminkom. Stidljivo je radove pokazivao prijateljima, na naš nagovor je ponudio jednoj prodavnici poklona nekoliko slika i tako je sve počelo. Da, slike su se ipak prodavale u to krizno doba. I tada se udavalo i ženilo. I tada se išlo na slave. Vrlo brzo je tehniku slikanja šminkom zamenio za prave boje. Najslađe su bile kupljene patike od tih para. Recbok patike – da se razumemo.

Mnogo kasnije dobio je i značajne nagrade za svoja dela.

Kažu da je odlika uspešnih ljudi da posle svakog neuspeha menjaju strategiju i ponovo pokušavaju, i to sve dok ne uspeju u onome što su naumili. Malcolm Gladwell kaže da je za vrhunski uspeh potrebno imati najmanje 10000 sati iskustva (ili približno 10 godina). Suština uspeha u svakom poduhvatu je započeti ga u pravo vreme, na pravom mestu i na pravi način.

Svedoci smo da je ideja jednog oca o pletenju narukvica od gumica doživela globalni uspeh.  Taj čovek je danas bogataš, a mogao je i da ne pokuša!

Možda vi imate i bolju ideju, ali joj ne dozvoljavate da živi?

Poslušajte iskustva drugih ljudi koji su se odvažili da svoje ideje sprovedu u delo. Posetite 28. Belgrade Ignite  koji se održava pod nazivom „Koliko košta neisprobana ideja?“ i bavi se temom preduzetništva. Vidimo se!

 

 

 

 

 

 

 

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *