Traženje posla: Ne dobije se ni povratni mail!

4

Od testiranih 27  PR agencija, povratni mail je stigao od 4 agencije!

U agoniji bezuspešnog traženja posla, svoj CV sam slala na sve moguće konkurse (na koje je imalo rezona konkurisati) i danima sam gledala u svoj prazan inbox. Tako sam jedne noći čvrsto rešila da više ne recitujem „Ostajte ovdje“ i da apliciram za sve moguće stipendije. Greškom sam konkurisala za stipendiju čuvenog londonskog Ekonomista. Naime, nisam pažljivo do kraja pročitala uslove konkursa, gde je naznačeno koje sve zemlje iz Evrope mogu da konkurišu. Uprkost tome, što moja prijava nije ni trebalo da bude svrstana u razmatranje ( Srbija nije imala pravo učešća, ne znam zašto sam i mislila da ima) dobila sam odgovor koji je bio označen kao visoko prioritetan.

Test pokazao da PR agencije kod nas nemaju vremena za komunikaciju

Tu profesionalnost Ekonomista sam doživela kao najjači šamar. Pa pomislih, to što sam ja ogorčena trenutnim profesionalnim mrakom ne znači da je sve ovde crno! Čvrsto reših da napravim test. Pronađem spisak svih PR agencija koje su članovi Društva za odnose s javnošću, sastavim propratno pismo u kojem se interesujem za rad kod njih. Svi ljudi koji se bave odnosima s javnošću, pomislih, svesni su važnosti povratne informacije kao i dobro „upakovane“ komunikacije.

Rezultati testa : Od 27 kontaktiranih PR agencija, odgovor sam dobila od 4. Poražavajuće zar ne? Zar je teško napisati čak i ono izlizano „Hvala što se interesujete…bla bla“?

Slično je i kad tražite posao putem konkursa. Često prvo obraćanje potencijalnom poslodavcu bude i poslednje a vreme utrošeno na slanje prijave uzaludno bačeno. Odgovor o ishodu konkursa se retko kad dobije ili se dobije u formi automatski sastavljenog mail-a. Pojedinac se ne tretira kao neko ko želi da zna zašto nije uzet u razmatranje ili zašto je u nekom od krugova eliminisan. Kako neko može da poradi na evenutalnim nedostacima ako mu ih niko otvoreno ne sugeriše? A pri tom ne mislim na odgovore poput ovog ispod!

 

S obziorm da je veliki broj mladih ljudi u našoj zemlji u potrazi za poslom, jasno je da se na jednu poziciju prijavi ogroman broj zainteresovanih. Isto tako je činjenica da nije mali broj firmi koji za proces selekcije kandidata angažuju specijalizovane HR agencije ili imaju u okviru svoje firme čitav tim zadužen za te poslove. Jednom mladom ambicioznom čoveku , koji ima velika poslovna očekivanja, ljudski je posvetiti  minut vremena. Ne mora mail da bude jedina opcija. Bilo kakav mehanizam koji će predočiti aplikantu zašto ne odgovara određenoj poziciji je dobrodošao. Ne, to nije gubljenje vremena za poslodavca! Ukoliko se firme deklarišu kao korporativno odgovorene, one tim potezom upućuju čoveka koji luta na polju poslovanja u pravom smeru! A to je, složićete se , opšte dobro. Usmeriti nekoga na dodatno usavršavanje engleskog jezika (jer su to testovi pokazali) ili mu predočiti da mu nedostaje dodatnog znanja(praktičnog iskustva) iz neke oblasti je konkretna pomoć.

Kultura odgovora na e mail je jednaka kulturi javljanja komšiji sa Dobar dan. Nekorektan odnos prema pojedincu utiče na imidž kompanije, jer on će se požaliti bar bližoj okolini. Na taj način se stvara averzija prema kompaniji. Praksa poslovnog usmeravanja pojedinca je opšte dobro. Time se smanjuje broj poslovnih lutalica na oskudnom tržištu poslova.

Na stotine mejlova nisam dobila odgovor :) To nije razlog za posustajanje! Dok ne pošalješ mejl ne možeš se ni nadati odgovoru. Meni se dogodilo da na kraju jedan bude pravi – dobitan! Srećno!

 

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

4 Responses

  1. Vladimir

    Off-topic
    Bilo bi dobro da promenis pozadinu sajta (bloga) jer je jako tesko uocljivo, tesko za citanje.

    Inace, bravo za ovaj tekst! Potpuno se slazem sa ovim!

  2. una

    Vladimire,

    Hvala na sugestiji. U planu je izmena izgleda bloga. Inače, drago mi je da delimo mišljenje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *