Fan na određeno vreme

Život u informacijsko doba (engl. information age) omogućava kompresiju vremena i prostora i neverovatno brz prenos informacija preko interneta koji celu planetu čini „globalnim selom“, ali istovremeno nas izlaže i prekomernom količinom informacija na dnevnom nivou (engl. information overload).

Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Linkedin, Viber, What’sApp, SMS, E-mail – sve su to servisi i platforme sa kojih smo zatrpani obaveštenjima i porukama, zbog čega nam se rasipa pažnja i slabi koncentracija. Ta prenatrpanost nas tera da napravimo selekciju servisa sa kojih želimo obaveštenja i da pronađemo način da napravimo red u informacijskom haosu.

Zbog toga brendovi koji imaju korporativne stranice na društvenim mrežama ne treba previše da se uzbuđuju ukoliko imaju veliku fluktuaciju fanova na nalozima, zato što je danas sve više fanova na određeno vreme.

Ko su fanovi na određeno vreme? To su korisnici društvenih mreža koji zbog trenutne životne faze (na primer: venčanje) iskažu interesovanje da prate određene brendove na društvenim mrežama (na primer: zlatara, butik venčanica itd.) kako bi se informisali i eventualno izvršili kupovinu, a po zavšetku te životne faze oni zbog preopterećenosti informacijama prestaju sa praćenjem naloga na mrežama, jer su realizovali potrebu i do neke nove životne faze nemaju interesovanje za brend.

Odlazak fanova sa stranica nije uvek u direktnoj vezi sa kvalitetom sadržaja koji se plasira ili sa nezadovoljstvom prema brendu. U tom smislu, pravo je vreme da se penzioniše rečenica „Content is king“ kada govorimo o kreiranju sadržaja za društvene mreže, jer je danas potreba za optimalnom selekcijom informacija jača u odnosu na potrebu kvalitetnog sadržaja brenda.

Dakle, ukoliko vodite stranice koje nude proizvode ili usluge koji se ne koriste u kontinuitetu ili se koriste/menjaju retko – onda nema razloga za brigu ukoliko oscilira broj fanova na vašim stranicima. Budite uvereni da će vas vaši bivši fanovi, bez obzira što vas ne prate, preporučivati drugima ukoliko su bili zadovoljni uslugom/brendom a snaga „word of mouth“ će učiniti svoje. Pogrešno je na silu zadržavati nezainteresovane fanove raznim nagradnim igrama, jer postoji mogućnost da napravite teren za lovce na poklone.

Ukoliko pak vodite stranicu koja nudi proizvode ili usluge gde postoji korisnički kontinuitet a imate odliv fanova, tada treba napraviti analizu objava i šta je bilo pogrešno u vođenju naloga.

Da li se i tebi događa da neke brendove na društvenim mrežama pratiš na određeno vreme?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *