Društvene mreže i nagradne igre: ko su lovci na poklone?

1

Prisustvo na društvenim mrežama odvano nije bauk za brendove, naprotiv, sve je više korporativnih Facebook, Twitter, Instagram, Youtube naloga a polako se probija led i sa prisustvom na sve popularnijoj mreži Snapchat.

Otvorenost ka društvenim mrežama je donela jednu sjajnu stvar: nova radna mesta! Veliki broj firmi se odlučio da zaposli bar jednu osobu koja će biti zadužena za kooperaciju sa agencijama ili za samostalno vođenje naloga na mrežama. Neretko se formiraju i čitavi timovi zaduženi za Digital.

No, svakako je ta otvorenost donela i lošu stvar. Kako je reč o novoj profesiji i nedovoljnom broju kvalifikovanog kadra a velikom broju novih pozicija, priliku da se bavi ovim poslom dobio je bukvalno svako. To nam je i donelo novi stil vođenja korporativnih naloga poznatijeg kao „Kako mali Perica zamišlja da se vode nalozi na društvenim mrežama“.

 Još 2010. godine je Dragan Varagić upozoravao na Wannabe” Community Management.

Živimo u vremenu (2010.) u kojem će sve veći broj osoba koje koriste aktivno Twitter i Facebook proglasiti sebeekspertima za društvenemedijei krenuće da nude usluge vođenja računa o kompanijskim nalozima na društvenim medijima – istako je Varagić.

Marko Cvetković je pak nedavno skrenuo pažnju da je sve više onih koji se razumeju u ove nove poslove i da je došlo do pojave sindroma lažnog predstavljanja.

Ti isti wannabe stručnjaci su, između ostalog, obezvredili koncept nagradnih igara odnosno nagradnih konkursa na društvenim mrežama i omogućili omasovljenu pojavu lovaca na nagrade.

Problem like/share koncepta

Nagradne igre na društvenim mražama su protumačene kao najjeftiniji i najpraktičniji način da se o nekom proizvodu ili usluzi čuje.

U fokusu nije stari korisnik ili potencijalni korisnik, već samo zadatak da se na jeftini način proširi priča o proizvodu ili usluzi.

Zbog toga se događa da u jednom mesecu postoji na desetine „kreativnih konkursa“ putem kojih se pozivaju fanovi da podele svojim prijateljima status ili tvit i tako uđu u trku za nagradu.

Koliko se wannabe stručnjaci ne udubljuju u ove konkurse govori činjenica da se događa da jedna osoba u toku jednog meseca pobere brojne nagrade od različitih brendova. Događalo se na primer da u jednom mesecu jedna osoba osvoji putovanje, igračku za dete, leptir mašnu, tortu i besplatnu depilaciju.

Taj share/like koncept je izrodio tzv. profesionalne lovce na nagrade.  Ko su oni?

Reč je o ljudima koji dosta vremena provode na društvenim mrežama i vrebaju nagradne igre, a ono što je još fascinantnije oni ulažu veliku energiju da odgovore na zadatak nagradne igre (pravljnje video klipova, fotki, pisanja sastava itd.). Oni bukvalno uzimaju učešće u svakoj igri na koju nalete, a to se može proveriti jednostavnim odlaskom na njihove profile. Tamo se vidi da su delili mahom statuse koji se isključivo tiču učešća u nekom takmičenju.

Njima nije važno o kojoj nagradi je reč , da li je to varjača ili ulje za automobil, oni jednostavno učestvuju i skupljaju nagrade. Njih ne zanima ni kampanja ni proizvod! Njih ne zanima ni kompanija koja ih nagrađuje! Oni nisu ničiji lojalni korisnik!

To Wannabe Community menadžera ne brine previše, jer je on svoju misiju završio, i to tako što je kroz poziv za masovni share (jedan od uslova igre) proširio priču o kampanji. Međutim, tako je obesmislio suštinu svakog nagradnog konkursa.

Da li treba odustati od nagradnih igara?

Ne. Treba primeniti drugačiji pristup.

Pre svega, treba se odustati od koncepta deljenja svega i svačega. Nema potrebe da se deljenje promo materijala naziva nagradnom igrom. Definitvivno je bolje takve poklone spontano slati fanovima, koji na primer pohvale porizvod/uslugu ili kojima se putem mreža reši neki problemčić pa je promo materijal malo izvinjenje na nekoj nelagodnosti. Promo materijal nije vredna nagrada!

Za dodeljivanje vrednije nagrade treba osmisliti koncept, ali onaj koji izuzima poziv na masovni share ili like. Poenta je da takvu nagradu dobije dugogodišnji korisnik (definiše se pravilom konkursa da u igri učestvuju samo korisnici) ili potencijalni korisnik koji prati dešavanja na stranici i učestvuje u interakciji (a ne profesionalni igrač).

Savet je pokrenuti kreativni konkurs, za čije učešće je potrebno uložiti određeno vreme i energiju, a da o nagradi odlučuje kompetentna komisija. Na taj način se smanjuje mogućnost da neko nastavi lanac lova na nagrade.

Nekada je bolje dodeliti neku nagradu „u tišini“ – jubilarnom kupcu ili korisniku, a zapravo njegovo iskustvo (sa putovanja, tretmana itd.) zabeležiti i na taj način promovisati svoje poslovanje i odnos prema korisnicima, i na kraju krajeva samu tu uslugu ili proizvod.

Nagradne igre na društvenim mrežama nisu i ne smeju biti jeftini način da se dosegne do velikog broja korisnika. One predstavljaju mehanizam nagrađivanja lojanih ili privlačenja novih korisnika tako što se organizuju smisleno – odnosno sa povodom.

Ili poklanjajte strateški ili nemojte ništa!

 

 

 

 

 

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

One Response

  1. Jasmina S

    Bojim se da je problem samo uocen ali da autor teksta nije ni dotakao prave probleme u igranju nagradnih igara. Like & share nije problem ali zahtev da se neciji rad-tekst,slika lajkuje i tako nagrade koje nisu zanemarljive,novac,letovanja i sl. iskljucivo dobija jedna grupa ljudi koja je razradila na stotine laznih profila i lajkovanje preko lajkerskih grupa.Pa im bude malo i nastupe sa desetak profila pa uzmu po dve tri nagrade.
    Drugi problem su takodje lazni profili-oni i nisu potpuno lazni-ti ljudi postoje ali ne koriste internet nego u njihovo ime nastupa jedna osoba i sakuplja nagrade kao usisivac -malo je nabrojeno u primeru u ovom tekstu -svojim ocima sam gledala koliko pokupi Sandra Boric koja igra u ime cele svoje porodice,devka,njegove mame i sestre i par prijateljica i kuma.Za neverovati!!! Cak sam taj problem i pronasla u zakonu kao lazno predstavljanje radi protivpravnog ostvarivanja dobiti i kome je smesno neka ukuca u Gugl njeno ime pa neka vidi koliko nagrada je osvojila,pa neka ukuca Goran Rancic,Katarina Kaca Boric,Grozda Rancic,Aleksandra Boric i neka sve to sabere.Ta stetocina ne mora nikad u zivotu da se zaposli.A sve bi to bilo otkriveno i spreceno odavno kad bi „mali Perica“ znao sta je IP broj i rekao stop-sa jednog IP broja moze jedan korisnik a ne sto.
    Nisam saglasna ni sa dodelom nagrade jubilarnom korisniku-autor teksta nije upratio da vec postoje grupe i da se sve stranice koje se blize nekom okruglom broju vrebaju i ceka se tajming.Cista namestaljka -odmah se oglasavaju i navijaci i to je jedna od tuznijih pojava :( zeludac mi se okrece od -nagradite clana,cestitamo to je za nagradicu i sl. Pozdrav za tekst i autora-najzad da neko dodirne pravi problem u ovoj oblasti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *