Da li živite ono što propagirate?

Živimo u eri motivacionih govornika koji najčešće koriste snagu društvenih mreža kako bi zasipali onlajn javnost kratkim „život je lep“ porukama. Kroz svoje delovanje nas uveravaju da ukoliko usvojimo te britke poruke, umotane u najšareniji papir, život može dobiti drugačije, lepše tonove. Možda i može!  Možda te reči imaju smisla, ali samo ako ih izgovara motivator sa kredibilitetom.

Motivacija ima smisla samo onda kada govornik propagira zaključke do kojih je došao na osnovu ličnog iskustva. Ako se sa drugima deli lično iskustvo, onda to nisu prazne reči, naprotiv, to su reči sa težinom.

Motivator sa kredibilitetom je osoba koja ima želju da podeli doživljeno i da ohrabri druge koji se možda nalaze u situaciji nalik na onu kroz koju je govornik sam prošao i uspešno je savladao. Kada kažem motivator sa kredibilitetom prva pomisao su mi : košarkašica Nataša Kovačević,  humanitarac Arno Gujon ili Nik Vujičić. Sigurno da je spisak domaćih motivatora sa kredibilitetom duži i da postoji veliki broj ljudi koji živi ono što govori.

Motivacioni govornici na konferencijama

Poslednjih godina na konferencijama su popularni govornici koji svoja saznanja iz određene struke prenose tako što svoje poruke vešto upakuju u formu motivacionog govora. Nesumnjivo je da se tako ispričane priče bolje pamte! Međutim, organizatori konferencija treba da povedu računa oko izbora govornika odnosno da li biraju teoretičare ili praktičare. Ako nam govornici poručuju „Otisni se u freelnace“ ili „ Pokušaj StartUp“  važno je da su, pre svega, oni sami to prvo učinili.

Tema zbog koje sam najčešće pozivana da budem govornik na konferencijama je karijerni razvoj. Dakle, kada se priča o traženju posla, volontiranju ili preuzimanju inicijative da bi se dobila prilika za uspeh u poslu često budem prepoznata kao motivacioni govornik.

Tako sam u okviru Ignite govora (Srbija u pokretu) pričala na temu „ Alisa u zemlji truda“ odnosno zašto nije bilo gubljenje vremena ići u umetničke škole kao dete iako se time nećemo baviti i kako to kasnije pomaže u poslu. Predstavila sam kako mi je, između ostalog, recitovanje pomoglo da danas sugestivno prenosim važne poruke u poslu i kako sam jednom prilikom recitovala jedan dopis. U okviru SpeakUp-a (Fon) ili Akademije Modernog Menadžmenta (Fon) sam motivisala okupljene da je proaktivnost suština u traženju posla ili prilke u poslu. Tada sam ispričala kako sam do izveštavanja za B92 došla tako što sam napisala samo jedan mejl.

A onda sam jednog dana i sama dobila mejl u kojem sam zamoljena za podršku, baš kao što sam ja davno poslala mejl ka tadašnjem direktoru PR-a B92 i o kojem često pričam na konferencijama. Obratio mi se Nenad Maksimović iz Smedereva koji ima porodični posao okrenut ka proizvodnji medenjaka za sve prilike. Zamolio me je da objavim priču o njihovom biznisu na ovom blogu i tako dam doprinos promociji njihovih porodičnih rukotvorina.

Nisam mogla da ne uslišim molbu Nenada iz firme „Medenjaci Hokus pokus“ koji sa ženom Draganom pokušava da razvije posao, tako što proizvode isključivo medenjake napravljene od namirnica domaćeg porekla ( domaća jaja, domaći med i sl.). Nisam mogla, jer to je ono što i sama propagiram na konferencijama! Propagiram da je često dovoljan jedan mejl i proaktivnost da bi se došlo do prilika! Ako drugima poručujem „pokušajte, meni je uspelo!“ – verujem da je jedini ispravan potez da i sama radim ono što propagiram.

Zbog toga vam predstavljam medenjake iz pomenute smederevske porodične firme.

 33081610_965876206914522_776830674697977856_o

32788813_964470047055138_5149389990874054656_n

27752146_911821692319974_6030814851199400937_n

Da li vi živite ono što propagirate?

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *