Da li treba voditi blogere na promo putovanja?

2

Biti bloger u Srbiji je sve popularnije zanimanje ili hobi. Kako se postaje bloger? Dovoljno je pokrenuti sopstveni Web kutak na nekoj od blog platformi ili biti deo neke mreže koja okuplja blogere, kao što je to na primer sve populaniji BetweenUs.

Blog je mesto na kojem autor može da izrazi svoje mišljenje bez ograničenja u karakterima ili formi. No, treba imati na umu onu vickastu narodnu izreku koja kaže da je mišljenje ko pozadina – svako ga ima. Kvalitet sadržaja je taj koji od blog piskarala može načiniti poštovanog i čitanog blogera. Kroz promovisanje određenih tema i vrednosti bloger vremenom gradi poverenje kod svoje publike, a ona sve češće putem društvenih mreža širi te poruke ka svojim prijateljima. Uz puno truda kvalitetan bloger uspeva da se pozicionira kao stručnjak za određene teme ili sjajan hroničar događaja, pa samim tim počne da uživa određenu reputaciju.

Sa globalizacijom medija protok informacija je znatno veći od potreba prosečnog konzumenta vesti. Današnji urednici su na pravim mukama kada treba da procene prioritet i valjano skroje svoje medije. U opštoj jurnjavi za ekskluzivom i što većom čitanošću, mnoge zanimljive teme ostaju bez svog parčeta medija. Te „neželjene“ teme našle su svoje utočište na domaćim blogovima. Glad za ličnijim i drugačijim informacijama je iznedrila veliki broj kvalitetnih autora koji pokrivaju teme iz oblasti kulture, turizma, psihologije, kulinarstva, marketinga, auto industrije, biznisa, obrazovanja itd. Sve češće se događa da organizatori nekih manifestacija ili projekata pozivaju i blogere na konferencije, jer u njima vide partnere za promovisanje određenih tema koje nisu previše atraktivne komercijalnim medijima.

Dugogodišnja praksa turističkih agencija jeste organizovanje tzv. promo tura za novinare, koje imaju cilj da promovišu određenu destinaciju. Na put se pozivaju novinari koji prate turizam sa željom da po povratku sačine što uverljiviju reportažu i određenu destinaciju približe javnosti. Ograničenje koji imaju specijalizovani novinari je medijski prostor. Često se događa da se sa puta vrate sa pregršt zanimljivog materijala a od urednika dobiju tesan prostor. Kako je bloger sam svoj urednik, on nema takvu vrstu stege. Dakle, ukoliko želi bloger može sav svoj materijal da iskoristi valjano. Agencije koje su prepoznale blogove kao značajan komunikacioni kanal  u svoje promo ture su uvrstile i blogere.

Potencijalan problem za blogera koji se odazove takvom putovanju ili sličnom događaju je mišljenje „da se prodao“. Tu dolazimo do značaja reči reputacija blogera. Kao što je u biti novinara da treba da bude objektivan, ni bloger nije lišen iste obaveze. Pored toga, bloger treba da ima na umu koncept i nišu svog bloga. Pre nego što uzme učešće u nekom projektu treba da se preispita da li taj projekat deli iste vrednosti koje i sam promoviše i da li je blizak sa temom ili stilom koji neguje u svom Web dnevniku.

Dakle odgovor na pitanje „Da li treba voditi blogere na promo putovanja?“ je DA. Zašto? Zato što mogu biti podrška temama o kojima se ne izveštava često, zato što kao vlasnici svog Web mesta nemaju ograničenja osim onih koje su sebi sami dali i zato što ljudi vole lična iskustva.

Mnogo važnije pitanje je:  kakve će tekstove napisati tim povodom? Veoma je važno da ne pišu opšte promo tekstove koji nemaju veze sa njihovim dosadašnjim radom. Ako pojednostavimo stvari to znači da ukoliko povedete blogera koji prati auto industriju on sa tog putovanja treba da napiše objektivan tekst o kvalitetu puta do tamo, kako da opremite auto i sl, ako povedete kulinarkog blogera na promo putovanje on treba da piše o hrani sa te destinacije ili na primer bloger koji prati kulturu treba da piše o kulturnom sadržaju koji nudi ta destinacija. Dakle, svaki bloger treba da napiše tekst u skladu sa svojom nišom ili stilom i onda nema mogućnosti za urušavanje dugo građene reputacije. Puko kačenje promotivnih tekstova na blog veoma brzo može dovesti  blogera u poziciju da mu se više ne veruje.

O efektima koje donosi uključivanje blogera u neku akciju govore i nedavno završene #PlaninskePrice, koje je sprovela Turistička agnecija Srbije u cilju promovisanja planinskog potencijala naše zemlje, a pre svega Zlatibora ( Stopića pećine, Sirogojna, hotela Mona, Tornika)  kao i Tare. Veliki broj autora se odazvao izazovu pisanja lične #PlaninskePrice i svojim učešćem su doprineli da se ožive neka zaboravljena mesta, a potom i da sama akcija izazove veliko medijsko interesovanje.

 

 

Podelite tekst prijateljima...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

2 Responses

  1. Negoslava

    Čini mi se da se baš u oblasti turizma bloger najmanje, odnosno, nikako ne prodaje. Ne samo zato što svako mesto poseduje izvestan turistički potencijal- a niko ne može izmišljati lepote i ostale kvalitete kojih nema zapravo, nego bar u ovoj oblasti mora ponuditi neizostavno, samo istinu.
    Možete ovaj ili onaj brend hvaliti ili kuditi, možete pisati dobro o nečem lošem ili prećutati to nešto loše, ali kada se vratite iz nekog turističkog mesta, nužno je da ponesete i fotografije koje su, zapravo, najbolja ilustracija onoga što propagirate.
    Ako i naiđete na neki loš- hotel, restoran, sladoled ili kolač, to ne znači da su svi hoteli i svi restorani loši. Kao što je slučaj sa, recimo, nekim drugim… ajd da kažem „pojmovima“ zbog kojih bi valjalo debelo razmisliti pre nego što stavite svoje ime iza njih.

  2. Una Zabunov

    Draga Negoslava, hvala na komentaru. Apsolutno se slažem sa Vama.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *