Adbooka – Kako advertajzing može da promeni svet

Duboko verujući da avertajzing (engl. advertising) industrija može da promeni svet, Ivana Parčetić Mitić, osnivačica i CEO Marketing mreže, je ove godine pokrenula projekat Adbooka sa ciljem da podstakne saradnju oglašivača, agencija i medija i na taj način doprinese razvoju i unapređenju kreativne industrije u Srbiji i regionu. Moderno opremljena publikacija Adbooka kroz autorske tekstove, intervjue i analize istaknutih profesionalaca iz kreativne industrije, pokušava da odgovori na pitanje u kom pravcu duvaju marketinški vetrovi i koji nam trendovi mogu omogućiti povoljan vetar za brend.

Publikacija se sastoji iz osam celina: Case Study (studija slučaja), Opinion (mišljenje), Inside the brand (unutar brenda), Agency view-point (gledište iz ugla agencije), Double interview (dvostruki intervju), Trending (trendovi), Data points (šta podaci ukazuju) i Agency report (agencijski izveštaj).

U prvoj celini, koja nam nudi nekoliko studija slučaja, čitaoce čeka jedna posebna priča o art direkciji koju vodi priroda. Da se inspiracija nalazi svuda oko nas, a pre svega u prirodi, potvrđuje iskustvo jednog proizvođača vina koji je shvatio da su njegovi proizvodi svake godine drugačiji zahvaljujući vremenskim uslovima. Ovo saznanje je iskoristio kao svoju prednost i plasirao posebnu etiketu za boce koju su korisnici zavoleli.

„Ne moraju (baš) svi da vas vole. To je veliko otkriće u životu i poslu, a isto je i sa kompanijama i brendovima. Ne mora svaka kompanija da ima YouTube kanal ili da bude prisutna u svakom mediju i na svakoj platformi koja postoji“ – u drugom odeljku iznosi mišljenje Tamara Bekčić, direktorka i suosnivačica agencije Chapter 4 PR.

A šta je sa AI platformama? Da li treba ignorisati veštačku inteligenciju kao jednu od glavnih tema i kod nas i u svetu poslednjih nekoliko godina? Na to i druga pitanja u vezi sa AI možemo pronaći odgovor u trećoj celini koja pokušava da zaviri unutar brenda. „Veštačka inteligencija upravo omogućava da se sama interakcija između ljudi i tehnologije odvija na što prirodniji način. Najjednostavnije je pomenuti Cortanu, virtuelnog asistenta koji može da prepozna naš glas, razume nas i odgovori na naša pitanja“ – Tanja Tatomirović, rukovodilac komunikacija i filantropskih inicijativa za region od 24 zemlje u centralno-istočnoj Evropi u kompaniji Microsoft.

„Ne pratiti trend po svaku cenu“, kaže nam u trećem poglavlju Vukašin Vlaidavljević, grafički dizajner, koji nas vodi kroz proces ponovnog brendiranja (engl. rebrending). Ponovnim brendiranjem ne možemo uvek promeniti sve(t), te je najbolje ne forsirati promenu do neprepoznatljivosti. Dakle, čini se da je ipak potreban strateški pristup u intervencijama ovakvog tipa.

„Definisanje strategije je dugoročan projekat na kojem treba da rade i klijenti i agencije. Klijent je taj koji poznaje korisnika i ima cilj, a agencija je ta koja ima know how, razume proces komunikacije, medija i potrošačkih navika“ – u petom odeljku ističe Katarina Exle, Digital direktorka agencije Drap.

A da li postoji nešto čemu brendovi još uvek nisu pristupili strateški? Da! Muzika. „Brendovi još uvek nisu iskoristili ovo polje i kreirali značajne kolaboracije sa izvođačima. Da bi se ovo desilo potrebno je pre svega odabrati pravog izvođača koji je dobar fit sa brendom i sa kojim će saradnja izgledati autentično“ – ukazuje nam u poglavlju o trendovima Lea Stanković.

A šta nam govore podaci? Kažu da su influenseri i dalje jedan od ključnih atributa, iako im je prorican mnogo kraći rok popularnosti. Na to nam ukazuje i Vesna Ranković, direktorka Media S i konstatuje da je i Gejming ogroman potencijal. Sudeći po rezultatima istraživanja #AgencyReport2019 nije internet jedino mesto sa potencijalom, postoji trend rasta i u tradicionalnoj vrsti oglašavanja odnosno spoljnog oglašavanja (engl. outdoor advertising).

Uredništvo knjige je uspešno selektovalo teme koje su važne za kreativnu industriju i kroz ponuđene tekstove omogućilo čitaocima da pronađu konkretne savete za unapređenje budućih integrisanih kampanja. Kako advertajzing može promeniti svet i druge male tajne velikih majstora iz kreativne industrije možete pronaći u prvom izdanju publikacije namenjene kreativnoj industriji u Adriatic regionu, pod nazivom Adbooka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *